Returinformation

Motsvarade inte varan dina förväntningar?

Här hittar du information om hur du gör en retur och vad som händer när du har skickat en retur. Du har 14 dagar på dig att bestämma dig för om du önskar behålla dina produkter, räknat från dagen då du tog emot paketet.

Så här gör du en retur:

Gå till ditt närmsta Postnord postombud för att skicka in returen. Skicka returen till följande adress. Du betalar portot direkt hos Postnord!

Dennis M AB

Box 48

711 21 Lindesberg

Sverige

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram tills vi har tagit emot den. Vi rekommenderar att du väljer att skicka din retur med ett spårbart fraktsätt, t.ex. rekommenderat brev. Spara alltid ditt inlämningskvitto och spårningsnummer.

Observera att du själv är ansvarig för fraktkostnaderna i samband med en retur och detta betalar du direkt hos postombudet. DM Outlet erbjuder inte retursedlar och vi erbjuder ej gratis retur!

Vad händer sen?

När vi har registrerat dina returnerade varor så kommer vi att informera dig om detta via e-post. Vi kommer sedan att betala tillbaka pengarna till dig om du redan betalat. Har du valt fakturabetalning och gjort din retur i tid behöver du inte betala din faktura, men se gärna till att pausa fakturan i Klarna-appen eller genom att kontakta Klarna.

Kom ihåg att det kan ta upp till 3 veckor för returpaketet att komma fram till oss och behandlas på vårt lager i perioder med hög belastning. Vi ber därför om ditt tålamod medan vi gör vårt bästa för att behandla din retur så fort som möjligt.

För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i nyskick, i originalförpackning med ev. lappar och etiketter intakta och fästa vid plagget.

Vanliga frågor

Jag ska göra en retur och undrar om jag måste betala min faktura?

- Har du gjort ett köp mot faktura och ska göra en retur på hela din order behöver du inte betala din faktura. Vi krediterar (tar bort) de produkter du skickar tillbaka från fakturan så fort vi tar emot din retur. Om ditt förfallodatum börjar närma sig och du är orolig för att vi inte ska hinna registrera din retur innan fakturan förfaller kan du pausa din faktura via Klarna på telefon 08 120 120 10.

- Jag har beställt flera varor och vill returnera en del av min beställning. Hur ska jag göra med fakturan?

Du ska betala för det som du behåller på den fakturan du fått, innan den förfaller. Det kommer inte ut en ny faktura. När vi tar emot din retur stryker vi de returnerade varorna från fakturan.

- Jag har redan betalat direkt vid beställning. Jag vill nu göra en retur och undrar hur lång tid det tar att få tillbaka sina pengar?

Från det datum som vi tar emot din retur så tar det upp till 14 dagar för din återbetalning att nå dig. Observera att det i perioder med hög belastning kan dröja upp till 3 veckor för oss att hantera din retur. Återbetalningen sköts av Klarna och för detaljer om hur återbetalningen går till eller frågor om betalning och återbetalning kan du kontakta Klarna på telefon 08 120 120 10. 

Information gällande din ångerrätt

Du har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Varan ska skickas i retur till oss så fort som möjligt, och du som kund har som ansvar att se till att returen inkommit till oss senast 14 dagar räknat från det datum du meddelade oss om att du utnyttjat din ångerrätt. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i ev. originalkartong.

Konsumentverket har tagit fram en egen ångerblankett som du också kan använda när du vill ångra ett avtal. Du hittar deras ångerblankett här

Observera att vi av hygieniska skäl inte tar emot returer på kroppsvård och bikinis/underkläder.

Byten

Vi erbjuder inte byten. Om du skulle vilja byta din vara till annan storlek eller färg returnerar du bara den oönskade varan och gör en ny beställning på den varan du önskar få istället.